Imiona...

czwartek, 5 marca 2009

Tak się zastanawiałam, dlaczego imię jest takie ważne, dlaczego Rodzice tak dyskutują jak na mnie wołać... przecież ja i tak się przyzwyczaję do swojego imienia.
Jednak Mama mówiła że nasze "imiona są bardzo ważne w naszym życiu bo nadają cech indywidualnych naszym osobom i pozwalają sie wyróżnić spośród innych. Ładne i odpowiednie imię dodaje powagi, wzbudza zaufanie i silnie oddziaływuje na kontakty międzyludzkie."

Wiecie co, wczoraj podsłuchałam Mamę jak czytała o różnych Tych ważnych imionach które jej się podobają - jeszcze nie zdecydowali z Tatem jak mają na mnie wołać ale mogę wam zdradzić ich propozycje... chcecie?

może Mama nie będzie się złościć...
ale co tam - nawet jak by się złościła to poruszam się, poprzymilam, pokopię i ją udobrucham... :)

Mama czytała na głos różne imiona i ich znaczenia... zacytuję Wam te, które zapamiętałam...

"AMELIA - choć postrzegana przez otoczenie jako spokojna cicha istotka, to w głębi duszy jest zwariowana. Gdy tylko ktoś znajomy jej nie widzi, potrafi wtedy pokazać na co ją stać i jakie ma niesamowicie szalone pomysły. Przez życie idzie zawsze z dystansem do osób najbliższych - zawsze bierze poprawkę, na to co się jej mówi, sama też nie chce uczestniczyć w roznoszeniu ploteczek i niesprawdzonych informacji. Jest też niezwykle konserwatywna w wyborze kolorów - albo intensywna czerń, albo intensywna biel."

Amelia... to co przeczytała Mama nawet pasuje do mnie - jestem zwariowana, lubię fikołki i kopniaczki, lubię pukać z Rodzicami i Juleczkiem... lubię się bawić po prostu :) Amelia mi się podoba - skopałam lekko Mamę przy tym imieniu... jedynym minusem jest ponoć to że w otoczeniu ostatnio jest dużo Amelek i jak będą mnie wołali bo będzie się odwracało na raz kilka dziewczynek... nie będę taka jedyna... :)

"Maja - Kobieta ta jest konsekwentna w swych przekonaniach. Jej charakter jest spokojny, rozsądny, prostolinijny, sprawiedliwy. Jest kobietą subtelną, postępującą intuicyjnie, zgodnie ze wszystkimi regułami prawdy. Zna doskonale naturę ludzką oraz różne charaktery. Szybko podejmuje decyzje, które w zasadzie są trafne. Nigdy nie zmienia raz danego słowa. Poniesie pełną odpowiedzialność za rodzinę i dom. Lubi dzieci. Męża traktuje jako głowę domu, która musi zabezpieczyć rodzinie warunki materialne. Pochodzenie imienia jest hebrajskie: w przenośni być pięknym, wspaniałym. "
No właśnie -Maja to też ja... jak Mamie powiedziałam że jestem dziewczynką to jestem! :) I kocham swoją rodzinę ponad życie już teraz - mimo że jeszcze ich nigdy tak naprawdę nie widziałam... ale znam ich jak własną kieszeń (której jeszcze nie mam :) ) Jestem konsekwentna - jak mi coś smakuje co Mama je to kopię do skutku aż Ona to zrozumie! :)

"Iga - imię żeńskie pochodzenia łacińskiego. Znaczenie: ignis - ogień; Imię oznaczające osobę o płomiennym sercu, pełną ognia wewnętrznego, żaru myśli i uczuć, gotową do poświęceń bez granic. Osoba o tym imieniu jest sprawiedliwa, ambitna, posiada stały charakter, ma wyczulony honor, jest uczuciowa, sprawiedliwa, poważna. W sposobie bycia tkwi w niej coś z ognia, bowiem nieraz jest raptowna w swych poczynaniach, innym razem znowu powolna, melancholijna. Z gruntu to kobieta o stałych zasadach, dyplomatycznym sposobie bycia, dbająca o dobro swojego imienia. Nie rzuca słów na wiatr, postanowienia realizuje z żelazną konsekwencją. Osiąga wybitne sukcesy w nauce i w swoim zawodzie. Służy przykładem innym ludziom, którym także udziela pomocy. Iga nie jest zazdrosna, złośliwa ani nerwowa. Bywa uosobieniem staropolskiej gościnności. Chętnie uczestniczy w biesiadach, podejmuje gości. W rodzinie jest prawdziwym przywódcą rodu. "
Iga też do mnie pasuje... Osiągam sukcesy - to fakt... umiem już przekręcać się z boku na bok, umiem fikać i skakać na trampolinie, udaje mi się też pięknie ssać kciuk! Nie jestem zazdrosna o Juleczka - on jest moim bratem i kocham go bardzo!!!! Wiem że On też mnie kocha bo ciągle się przytula do brzuchola i do mnie pruta!!! Jestem też sprawiedliwa - jak Tato raz do mnie puknie to ja też raz odpuknę, jak Mama puknie dwa razy to też oddam jej dwa razy! :) No i to imię nie jest aż tak popularne -więc bym była wyjątkowa choć troszkę... :)


"Jagoda - to dobra pogoda, żartują znajomi. Jej pojawienie się w towarzystwie często przynosi nieco rozluźnienia względem trudów codzienności. Lubi opowiadać krótkie anegdotki, czy kawały z życia wzięte, o poplotkowaniu też nie zapomina, dzięki czemu wiele osób często kontaktuje się z Jagodą, by dowiedzieć się - co tam w świecie. Jagoda jest chłonna na wiedzę wszelką, zawsze interesuje się wszystkim, co później da się dobrze "sprzedać" w formie zabawnych opowiastek."
Jagoda to ładne imię ale raczej jego opis mi się nie bardzo podoba... nie jestem przecież plotkarką - piszę wam tylko fakty - to co podsłucham jak Mama rozmawia z Tatkiem... :) No fakt faktem - interesuję się wszystkim - chciałabym już dziś poznać ten Wasz świat... ale czy to coś złego? ja nie chcę nic sprzedawać... :)

I już ostatnie imię... Oliwia
"Oliwia - imię żeńskie łacińskiego pochodzenia. Jego pierwotne znaczenie łączy się z łacińskim apelatywem oliva - owoc, oliwka, drzewo oliwkowe, niektórzy traktują je jako żeńską odmianę starofrancuskiego imienia Olivier, Olicer. Kobieta o takim imieniu jest obdarzona wieloma pozytywnymi cechami charakteru: jest dostojna, pogodna, sprawiedliwa, posłuszna rodzicom. Lubi pracować i tworzyć. Jest uzdolniona artystycznie. Kocha męża i dba o dom, jednak nie przepada za dziećmi. "
tu się nie zgadzam z tym że ja jako Oliwka nie przepadałabym za dziećmi - przecież już teraz przepadam za Julciem Tymkiem i Zuzią... uwielbiam się bawić na placu zabaw razem z brejdakiem i podsłuchiwać jak on zaczepia inne dzieci :) No i czy ja jestem posłuszna Rodzicom - no nie wiem :)

Teraz Tato musi się wypowiedzieć czy któres imię mu pasuje... poczekamy i zobaczymy co on na to powie :)

0 komentarze: